GLADYATÖR II

Paramount Pictures Sunar
Bir Scott Free Prodüksiyonu Bir Lucy Fisher / Douglas Wick Prodüksiyonu Bir Ridley Scott Filmi

PRODÜKSİYON HAKKINDA

Yaklaşık 25 yıl önce, ünlü film yapımcısı Ridley Scott, dünya çapında 465 milyon dolardan fazla hasılat elde ederek 2000 yılının en yüksek hasılat yapan ikinci filmi olan tarihi bir destan olan Gladyatör ile sevilen bir sinema türünü yeniden canlandırdı ve yeniden keşfetti. Yıldızı Russell Crowe’u uluslararası üne kavuşturan Gladyatör, 12 dalda Oscar adayı oldu ve En İyi Film dahil beş dalda Oscar kazandı. Yirmi yıl sonra, Gladyatör II bir kez daha kahraman bir savaşçıyı güç ve onur adına Roma İmparatorluğu’nun kudretiyle karşı karşıya getiriyor.
Muhteşem setler, enfes kostümler, şaşırtıcı efektler ve nefes kesici göğüs göğüse çarpışmalar, beyaz perdede görülmesi gereken sürükleyici, içgüdüsel bir deneyim için bir araya geliyor. Scott, 2000 yılında mümkün olmayan heyecan verici aksiyon sahneleri, efektler ve gösterilerle hikâyeyi canlı bir şekilde hayata geçiren bir oyuncu kadrosu ve ekip oluşturdu. Antik bir kalenin suda istilasından, sular altında kalmış bir Kolezyum’da sahnelenen tarihsel olarak doğru bir deniz savaşına kadar, Gladyatör II, Scott’ın olağanüstü vizyonunun hakkını vermek için film endüstrisinin en yetenekli zanaatkârlarından bazılarına meydan okuyan sinematik bir olay.
Scott, “Bu ölçekte bir film yapmanın büyük bir heyecanı var” diyor. “Büyük bir stresle yaşamak zorundasınız. Aslında, stresi kucaklamak zorundasınız! Ben öyle yapıyorum. Bu beni uçuruyor. İş detay üzerine detay üzerine detay. Fikirlerinizi ne kadar çok yayarsanız, o kadar çok sinerji bulursunuz.”
Orijinal filmin beyazperde yolculuğu 20 yıldan uzun bir süre önce, yapımcı Douglas Wick’in antik Roma’daki tüm yolların Kolezyum’a çıktığını anlatan büyüleyici bir araştırma almasıyla başladı. Wick, “İmparatorlar ve köleler, politikacılar ve halktan insanlar bu kanlı gösteriyi, imparatorluğun gidişatını tam anlamıyla değiştirebilecek bir bağlılıkla alkışlıyorlardı” diye açıklıyor.
Wick, kılıç ve sandalet destanını yeni bir nesil için yeniden keşfetme olasılığını seven DreamWorks’e ulaştı ve stüdyo yazar David Franzoni’nin yazılmamış taslağını satın aldı. Wick DreamWorks ile bir taslak geliştirdi, onlar da fikri Scott’a götürdüler ve sonrasında tarih yazıldı.
Scott ile on yılı aşkın bir süredir yakın işbirliği içinde olan Scott Free Productions film başkanı yapımcı Michael Pruss, “İlk film dünyanın dört bir yanındaki sinemaseverler için ikonik bir kültürel mihenk taşı haline geldi” diyor. “Roma İmparatorluğu’nun dünyası ve Gladyatör’ün unutulmaz karakterleri çok zekice yaratılmıştı. Bunu daha da büyük bir ölçekte yeniden yaratmak bir gereklilikti. İntikam için aynı güçlü motivasyonu ama aynı zamanda taze, modern ve benzersiz bir şey istedik. Herkesin beklediğinden daha uzun sürdü ama harika fikirlerin ve insani dramın yaratılması zaman alır. Umarım bu çalışmalarımız kendilerini gösterebilirler.”

Scott’a göre Gladyatör II, filmin ilk başarısından bu yana tartışılıyor. “Gladyatör’ün popülaritesi artmaya devam etti” diye açıklıyor. “Film halkın aklında kaldı. Bir devam filmi düşünmemiz gerektiğini biliyordum ama hikâyenin ne olacağını bulmak yıllar aldı.”
2001’de ortağı Wick’le birlikte yeni filmi geliştirmeye başlayan yapımcı Lucy Fisher, “Orijinal filmin sürükleyici aksiyonunun üstüne çıkmamız gerektiğini biliyorduk ama aynı zamanda duygusal samimiyetini de yakalamaya çalışmalıydık.” diyor. “Gladyatör’ün devamı olmaya layık olduğunu düşündüğümüz bir hikâye bulmak uzun zaman aldı. Ancak Lucius karakterini sürgün edilmiş, terk edilmiş ve kendisini hem yaratan hem de ona ihanet eden şehri yok etmeye kararlı öfkeli bir genç adam olarak yakaladığımızda, hikâyemiz ortaya çıkmaya başladı. Lucius kayıp bir prens olacaktı, Roma dışında herhangi bir yerde olmak istiyordu ama yine de tüm yollar onu oraya götürecekti.”
Bu, anlatmaya değer bir hikâye gibi geldi diyor Wick. “Ancak çok geçmeden karşılaşacağımız en büyük zorluklardan birinin antik Romalıların çok iyi bildiği bir ikilem olduğunu fark ettik” diyor. “Seyirci defalarca büyük savaş görmüştü ve DAHA FAZLASI için susuzlukları giderilemezdi. Yarattığımız her şey büyüleyici yeni heyecanlar sağlamalıydı. Çağlar boyu sürecek gerçek bir gösteri.” Scott 2021’de, yönetmenin 2017 yapımı gerçek suç draması All the Money in the World’ün senaristi David Scarpa’ya Peter Craig’in (Top Gun: Maverick’in yazarı) öyküsüne dayanan ilgi çekici bir hikâye yazması için başvurdu. Crowe’un orijinal filmdeki karakteri Maximus Decimus Meridius’un ölümünden 15 yıl sonradır. Kana susamış kalabalıklar yarı deli ikiz imparatorları zalimliğin yeni zirvelerine iterken Kolezyum’daki savaşlar daha ölümcül, şiddetli ve görkemli hâle gelmiştir. Roma İmparatorluğu sınırlarını genişleterek, yoluna çıkan her kültürü yağmalayarak ve hayatta kalanları ringde yaşamları için savaşmaya zorlayarak dünya üzerindeki amansız yürüyüşünü sürdürüyor.
Scott’ın Oscar adayı Napoleon’unun da senaryosunu yazan Scarpa, “Orijinalini biliyor ve seviyordum” diyor. “Ridley bana yaklaştığında son derece heyecanlandım. Gladyatör çok saygın bir klasik ve tarihi aksiyon filmleri için bir mihenk taşı. O dünyayı yaratan insanlarla çalışmaktan hem onur duydum hem de biraz endişelendim. Ridley’in çok güçlü bir yönetmenlik tarzı var ve onun vizyonu filmin merkezinde yer alıyor.”
Scarpa, baş karakterlerin çoğunun vefat ettiği bir filmin devamını çekmenin doğasında var olan zorluğa da dikkat çekiyor. Ancak hikâyeyi yıllar sonra yeniden ele almak için pek çok yaratıcı fırsat bulmuş. Senarist, “Ana karakterimiz Lucius’u Maximus’un hikâyesiyle taban tabana zıt bir duruma yerleştirerek işe başladık” diyor. “Maximus Roma ordusunda barbarlardan oluşan bir orduyla karşı karşıya olan bir lider olarak başladı. Lucius evini işgalci Romalılara karşı savunan bir barbardır. Maximus imparatora sadıktır. Lucius ise Roma’dan ve onunla ilgili her şeyden nefret etmektedir. Yine de her ikisi de kalabalığın eğlencesi için öldürmeye ya da öldürülmeye zorlanır.”
İlk film için yapılan derinlemesine araştırmaların çoğu Scarpa’nın üzerine bir şeyler inşa etmesi için hâlâ mevcuttu. “Gerçek tarihi Roma ile başladık” diyor. “Marcus Aurelius, Commodus ve Lucilla gerçek olsalar da Lucius, Maximus gibi, gerçek bir tarihi figür değil. Bu filmdeki ikiz imparatorlar Caracalla ve Geta da gerçekti ama aralarındaki rekabetin nasıl geliştiğine dair bazı yaratıcı özgürlükler kullandık.”

Yönetmen by Ridley Scott
Senaryo David Scarpa
Oyuncular: Paul Mescal, Pedro Pascal, Joseph Quinn, Fred Hechinger, Lior Raz, Derek Jacobi, with Connie Nielsen ve Denzel Washington
Süre: 2 saat, 28 dakika
Uygulayıcı Yapımcılar Walter Parkes, Laurie MacDonald, Raymond Kirk, Aidan Elliott
Yapımcılar Douglas Wick, p.g.a., Ridley Scott, p.g.a., Lucy Fisher, p.g.a.,
Michael Pruss, p.g.a., David Franzoni
David Franzoni Karakterlerinden Esinlenilmiştir
Hikâye Peter Craig ve David Scarpa

Fragman

HaftaninFilmi.com’dan Filmler

Gösterimdekiler (48. hafta):
Burada - Here (2024) Kabir Azabı 2 (2024) Paranormal Cuma (2024) Mukadderat (2024) Burada - Here (2024) Barda (2024) Son Nefes - The Last Breath (2024) Beraber (2024) Baekhyun: Lonsdaleite in Cinemas (2024) La Cocina - Mutfak (2024) Moana 2 (2024)
Arşivden Seçkiler:
Kağıt (2011) Mazlum Kuzey (2015) Bahar Tatili - Spring Breakers (2013) Koğuş Akademisi (2013) Pinkfong: Baby Shark - Pinkfong Sing-Along Movie 2 (2023) Hayaller Ülkesi: Gizemli Macera - The Wishmas Tree (2023)