Özel bilgisayar efektleriyle yapılan Planet 51/Gezegen 51, aksi yönde bir uzaylı istilasını anlatan galaktik boyutlarda bir macera komedi Sony Pictures, Ilion Animation Studios ve Handmade Films International yapımı olan Planet 51’in yönetmeni  Jorge Blanco (en çok satan oyunlardan olan Commandos’un yaratıcısı),  yardımcı yönetmenleri Javier Abad ve Marcos Martinez (Commandos yaratıcı ekibinden) ve ünlü aktörler Dwayne Johnson (The Game Plan, The scorpion King), Jessica Biel (I Now Pronounce you Chuck & Larry, The Ilusionist), Justin Long (Live Free or Die Hard, Jeepers Creepers), Seann William Scott (Ice Age 1&2, American Pie 1&2), Gary Oldman (Harry Potter serisi, Batman serisi) ve John CLeese (Shrek 2&3, A Fish called Wanda).  Senaryo ise Oscar ödüllü (Shrek, Shrek 2) Joe Stillman’a ait.  Yapımcılar Ignacio Perez Dolset (Ilion Animation Studios CEO’su)  ve Guy Collins (HandMade Films International Yönetim Başkanı).  Peter D. Graves (Terminator Salvation’ın yapımcısı),  Michael Ryan (HandMade Films International Yöneticisi) ve Albie Hecht (Nickelodeon Entertainment eski başkanı)  da yürütücü yapımcı olarak yer alıyorlar.  Filmin müzikleri James Brett (Transformers,The Golden Compass) , kurgusu ise Oscar ödüllü (Son of Gods) Alex Rodriguez tarafından yapıldı. 16 yaşındaki LEM Gezegen 51’de, beyza çitlerle çevriili, Amerika’nın 1950’lerdeki masum halini anımsatan bir yerde yaşamaktadır. Korunaklı ve tahmin edilebilir, tekdüze hayatında mutludur ve gününü o bölgedeki gökevini yönetip, hoşlandığı komşusu NEERA ile geçirme hayalleriyle geçirmektedir.
Bir gün, hiç de hesapta yokken, milyonlarca mil uzaklıktan gelen astronot KAPTAN CHARLES ‘CHUCK’ BAKER, uzay
gemisini Neera’nın bahçesine indirir, hem de tam aile barbeküsünün ortasına. Etrafındakileri farketmezcesine gemiden iner ve Büyük An’ını açığa vurur.  Zafer kazanmışçasına bayrağını diker ve arkasını döndüğü anda…Gezegen 51’in yeşil derili sakinlerinin şaşkınlıkla kendisine baktığını görür. Panikler ve koşturmaya başlar..Lem’in çalıştığı gökevinde bir korunak şansı kovalar. Lem ve Chuck tanışır ve sonunda ortak korkularını yenerek bir dostluk kurarlar. Lem, Chuck’ı paranoyak ve aralarına giren herhangi bir yabancıyı yakalayıp yoketme güdüsünde olan Gezegen 51 Ordusu’ndan saklamaya karar verir. Chuck’ın tek isteği ise, kendisini bırakıp gitmeden önce uzay gemisine ulaşmaktır. Lem ve arkadaşları; Gezegen 51’in çok da zeki olmayan birkaç askeri ve hayranlık uyandıran araştırmacı robot ROVER ile Chuck çok da geç olmadan gemsiine kavuşmaya çalışır…

YAPIM HAKKINDA
Ilion Animation Stüdyoları,  2002 yılında, dünya çapında ilgi görecek bilgisayar tabanlı üretilmiş animasyonlarda lider rolü üstlenmek niyetiyle kurulmuştur. Böylesine tutkuyla kurulan proje beraberinde yaratıcı, teknolojik
anlamda çelişkiler de getirdi. “Projeyi ilerletmek için çok iyi bir hikaye taslağı, ileri teknoloji ve becerikli bir ekibe ihtiyacımız vardı. Bu başarı demekti. En başından, bu filmi diğerlerinden ayıracak yeni ve original bir  hikaye arayışındaydık.” diyor Perez Dolset.
Bu noktada kendi hayallerimiz, umutlarımız  ve düşlerimizden geçen bu yolculuğa çıkma kararı aldık. Bizden öncekilerin de yaptığı gibi, eski ve ortak kullanılan temaları iyice araştırdık, ve tabii alışık olmadıklarımızı da. Evrensel ama orjinal fikirlerle anlatılamamış ya da iyi hikayelerle evrensel dil yaratılamamış örneklere baktık. Ve  bu durumlarda çoğu zaman olduğu gibi birçok fikrin kullanılmış olduğu sonucuna vardık ki tam da o anda GEZEGEN 51’i
bulduk, ya da o bizi buldu demeliyim.
Hikaye gelişiminin ilk taslağından sonra dünya standartlarında iyi bir senarist arayışına girdik ve bu işte olabilecek en iyilerinden birini bulduk; Joe Stillman. O da ilk bakışta vurulduğunu dile getirdi. Daha ilk toplantıdan sonra adeta pılını pırtını toplayıp GEZEGE 51’de yaşamaya gitti. Eminim ki gidip hemen Lem’in yaşadığı yerin karşısına yerleşmiştir, yoksa Lem’in çatısına mı demeliydim? Gittiği her nereyse, aslolan şu ki mükemmel karakterlerin, bol bol mizahın, sürprizin,  duygunun ve heyecanın yer aldığı inanılmaz bir hikaye çıkardı ortaya. “Uzaylı bir banliyö ailesinin evinin bahçesine iniş yapan bir astronotun olduğu 3 dakikalık bir görüntü izlettiğinde kendimden geçmiştim bile.” diyor Stillman. Astronotun inişi gerçekten ilham vericiydi. İçinde o kadar çok öğeyi anlatıyordu ki; GEZEGEN 51’in neye benzediği, orada yaşayanların hissiyatı, abartıya kaçmayan bir oyunculuk stili, görsel bir motif, renk paleti, mekana dair inanılmaz bir hissiyat ve gelişmiş bir teknik kabiliyet..” Yönetmen Jorge Blanco durumun altını şöyle çiziyor  “amacımız her daim çok iyi bir hikayeyi orijinial bir  içerikle anlatmak ve böylelikle son zamanlarda çokça gördüğümüz, tekrara dayalı animasyonlardan kaçınmaktı.  Gezegen 51 beraberinde gelen uzun bir listeden oluşan fikirleri inceledikten sonra bunun çok da kolay olmayacağını biliyorduk. Bu fikirler uzaylıların – tepelerinde antenleri olan küçük yeşil adamlar- insane ırkının istilasından korkarak yaşamasaydı. Klasik bir uzaylı istilası hikayesi fakat bu sefer tam tersi bir açıdan.  Bu original fikir önümüzde devasa bir olasılıklar dünyası açtı ve hemen uzaylı gezegegenimizi 1950’lerin Amerikası denginde oluşturmaya giriştik.  Bu mükemmel bir uyum sağladı çünkü 1950’lerde bilimkurgu, açıkhava sinemaların favorisiydi ve ekranda birbiriyle savaşan ve başka gezegenlerden gelen istilacı kahramanlar görürdük. Bu filmler komedi ve karikatürün mükemmel biçimde birleşmesini de sağlardı; Cadillac biçimli uçan istilacı “uzay aracı” kullanan uzaylılar mesela. Farkettik ki bu ikonların hepsi bizim filmimize cuk oturacaktı. 1950’ler Amerikası bize Gezegen 51’i yaratmada ilham vermekle beraber, o dönemde sabotaj ve istila etrafında gelişen sosyal paranoyadan faydalanma şansı da verdi.  O dönem insanların güvensizliği onları yan komşularının dahi bir gizli ajan olduğu ve mahalledeki fırını patlatacağı paranoyasına sürüklemeye yeterliydi. Aynı şekilde Gezegen 51 sakinleri de, masum bir astronotu terör ve güvensizlikle özdeşleştiriyorlar. Farklı kültürler arasında gelişen bu bilinmeze karşı olan korku ve önyargı film boyunca kendini gösteriyor. Gezegen 51’deki karakterlerin animasyonunu yaratma konusundaki zorlukların bilincinde olduğumuz için kendi bilgisiyarlarımızı kendi yarattığımız animasyon araçları ve yazılımlarıyla oluşturmaya karar verdik diyor yardımcı yönetmen Javier Abad. Son altı yılda, karakterleri ve arka plan setlerini oluşturan ekip durmadan yeni araçlar üretmeye devam etti ve böylece Ilion Studios, dünyadaki en iyi karakter animasyon stüdyosu haline geldi.
Karakterleri oluşturan dramatik elementleri oluşturabilmek, animasyoncular için en önemli şey. Bir karedeki olabilecek en iyi animasyonuve en iyi performansı  elde edinceye kadar  defalarca kayıt alıyorlar.  Her animasyoncunun, izleyenlerin filmde karakterlerin duygularını doğruca hissedebileceği şekilde yarattıkları çalışmayı
elde etmek için veridkleri çabayı görmek inanılmaz birşey. Hepimiz başka dünyalardan olan yaratıkların ortaya konduğu binlerce film görmüşüzdür; yeşil, kahverengi, orantılı, orantısız yaratıklar, canavarlar, koca kafalılar, devler, vs… Gezegen 51 halkını yaratmak tüm bu değişik referanları alıp bir potada eritmeyi gerektirdi. Eğlenceli, çekimli ve gerçekçi görünmelerini sağlarken bize çok benzememelerini de istedik.  Aynı zamanda canavar gibi görünmelerini de istemiyorduk.
Aynı zamanda bütün bir dünya da hayal etmemiz gerekiyordu, diyor yardımcı yönetmen Marcos Martinez. Kıyafetler,
kapılar, arabalar, sokaklar, şehir, dağlar, hayvanlar…Gezegen 51 mutlulukla dolu bir gezegen ve çok da masumlar, o
kadar ki uzaklarda başka yerler hayatlar olabileceğini akıllarından bile geçirmemişler çünkü yeterince mutlular.  Ne
var ki, bu mutlu huzurlu yaşam, bir yabancının gelişiyle alt üst oluyor. Hayatlarını sonsuza dek değiştirecek bir şey. Yıldızların dahi ötesinde bir şey…başka gezegenden bir canlı.
Gezegen 51, antenli yeşil yaratıkların yaşadığı bir yerden daha fazlası. Sosisli yerler mi? Bowling oyanrlar mı? Ne tür müzik dinlerler? Sokakta uzay arabalarının çok yüksekten uçmaması gerektiğini gösteren bir trafik işaretiyle karşılaşabilir, sinemada uçan pop-corn yiyip uydudan soda içen bir izleyiciyle karşılaşabilirsiniz. Şehir o kadar
hayat dolu ki, tek bir filme sığdırmak çok zor. Zaten izleyici, gördüğü her posterde, billboardda ya da dükkan önünde, en az bizimki kadar büyük bir dünya olduğunu farkedecektir.  Uzaylı filmi posteri görmemiş olan var mıdır? Dış dünyadan yeşil derili köt, istilacılar hakkında eski yeni filmler..Ya bu posterler, başka dünyadan gelen insanları istilacı olarak gösterselerdi? Filmlerini nasıl tanıtırlardı? Gezegen 51 gençler, yaşlılar ve nostalji sevenler için eğlenceli detaylarla dolu.
Film, bir gezegenin kendi 1950’ler sürecinden geçişini, bilim kurgu istila filmleri ve sağlıklı dozda istila filmlerini harman ederek sunuyor. “Onlarla bizim dünyamız keşif zamanlarımıza doğru bakıyor olmamız.” diyor Stillman. Fakat Gezegen 51’in sakinleri bu bilgi açlığından yoksunlar. Bilinmeyenden korkuyorlar. O yüzden de 50’lerdeki masumiyetleri durmadan devam ediyor. Bunu değiştiren ve ana karakterimizi sonsuz evrene açan da,  astronot Chuck Baker’ın gezegenlerine varışı oluyor. Bu anlamda Lem Gezegen 51 ve filmin ana temasını kucaklıyor. Bilinmeyenden korkuyor. Bu gerçekleştikçde ben de diyor Stillman. Bir karakter böyle yankılandığında, Lem’e olduğu gibi, benim için özel bir hale geliyor, diye ekliyor.

HaftaninFilmi.com’dan Filmler

Gösterimdekiler (17. hafta):
Zah-Har 'Cin Ahalisi' (2024) Oyun Gecesi - Katala (2024) Arınma - Immaculate (2024) Küçük Don Kişot'un Maceraları - Giants of la Mancha (2024) Boy Kills World (2024) Cadı (2024) Rekabet - Challengers (2024) Siyah Çay - Black Tea (2024) Dublör Filmi (2024)
Arşivden Seçkiler:
Altın Gaga ve Macera Çetesi - Goldbeak (2024) Ver Kaç (2017) Süper Aile - Helt Super - Just Super (2023) On Adım (2017) Okyanus Dünyası Digital 3 Boyutlu - Oceanworld 3D: Into The Deep (2009) Frank (2014)

Leave a comment