Düzenbaz – American Hustle

Oscar Ödüllü yönetmen David O. Russell’dan
DÜZENBAZ/AMERICAN HUSTLE
17 OCAK’TA SİNEMALARDA

Cazibeli ve çekici kurmaca bir film setinde 1970’lerin en çekici ve en ekstrem olaylardan birisi kuruldu. American Hustle zeki dolandırıcı Irving Rosenfeld (Christian Bale)’in eşit derecede zeki ve seksi ortağı Sydney Prosser (Amy Adams) ile birlikte çılgın FBI ajanı Richie DiMaso (Bradley Cooper) için çalışmak zorunda kalırlar. DiMaso onları çekici olduğu kadar tehlikeli olan Jersey’li üst tabakanın ve mafyanın ortasına bırakır. Jeremy Renner ise FBI ve dolandırıcıların arasında kalan tutkulu ve havai New Jersey’li politikacı Carmine Polito olarak karşımıza çıkıyor. Irving’in ne yapacağı belli olmayan karısı Rosalyn (Jennifer Lawrence) ise tüm bu dünyayı yerle bir edebilecek tek kişi. David O. Russellın daha önceki iki filmi gibi American Hustle’da bir aşk, yeniden doğuş ve hayatta kalma hikâyesinin türüne meydan okuyor.

FİLM HAKKINDA
American Hustle film yapımcısı David O Russell’ın gelişimindeki üçüncü film. “Dövüşçü” ile başlayıp” Umut Işığım” ile devam eden ve American Hustle ile daha büyük bir çerçevede oynayabildi. “bu filmler yaşamları istedikleri ya da umdukları gibi gitmeyen insanların yaşamlarıyla alakalı. Onlar hakkında derin bir oldukça çok sevilebilecek şey var ama aynı zamanda kalp kıran kişiler. Sadece sonunda değil tüm film boyunca kimle olacaklarını ve tekrar nasıl aşk hayatlarına geri döneceklerini hesaplıyorlar. Bu karakterler parçalara ayrılmış insanların sezilerine sahipler. Ve sadece ne yapacaklarına karar vermeye çalışmıyorlar, tekrardan hayatla nasıl ilgilenmeye başlayacaklarını bulmaya çalışıyorlar, tekrardan nasıl sevecekler. Benim için önemli olan bir şekilde gerçekten seven ya da sevilmiş, tutkulu insanlar olmaları. Bu benim için kendilerini nasıl gördükleri zorlu bir sınav kadar önemli, mütevazi ve aşkları bozulmamış ya da yenilenmiş.
American Hustle’ın kalbinde Irving Rosenfeld veSydney Prosser’ın aşkı var, onlar ruh eşi ve iş ortakları. “Aralarındaki aşk ilişkisi onlara sadece daha önce aşkı tatmışların anlayabileceği özel bir güç veriyor. Aşık olduğunda bir şeyin parçası olduğundan daha fazlasını hissedersin, size ilahi bir şeyler oluyordur. Benim için filmin bu bölümü bu iki aşığın iletişimi, birbirlerini nasıl özel hissettirdikleri, birbirlerinin hayatlarnı nasıl sevdikleri tüm bunlar çok çekici. Hayata olan tutkularına aşık oluyoruz. Sonra bela kapıyı çalıyor. Hayatta kalamak için kendişlerini tekrardan keşfetmeleri gferekiyor ve bunu yaptıklarında aşklarına ne olacak?” diye belirtiyor Russell.
Aslında film romantizmi birçok tarafından içeriyor. “Film Irving ve Sydney’nin romantizmi hakkında ve Richie ile Sydney arasında kısaca yaşanan romantizm hakkında ve Rosalyn ile Irving ölmekte olan evliliklerinin sönmeye yüz tutmuş romantizmleri hakkında.” diye not ediyor Russell. Carmine ile Irving arasındaki arkadaşlık ve Carmine’in Dolly’le olan evliliği. Ve tabii ki Irving’in dolandırma sanatının romantizmi, onun etkileme gibi bir kabiliyeti, insanları kendine inandırmak, istetmek ve hayal kurdurmak yeteneği var.”
Filmin yapımcısı Charles Roven film için “Dolandırıcılık fikri filmi her yönden tanımlıyor. Irv ve Sdyney’nin dolandırdığı kişileri, paralarını aldıkları kişileri ya da kendilerini bunun doğru
olduğuna ikna etmeye çalışıyorlar. Biriyle birlite olduğumuzda kimi kandırırız, onlarar hayran olduğumuz için mi onlarla birlikte oluruz yoksa onlara ihtiyacımız olduğu için mi?” diyor. Günün sonunda Russell yönetmen olarak karakterleri tüm günahlarına rağmen izleyiciye sevdirmesi gerektiğini düşünüyor. “son noktada izleyicilerin karakterlerle keyifli zaman geçirmelerini umut ediyorum. Her şeyden çok onlara âşık olmanızı istiyorum. Bana yapabileceğiniz en iyi iltifat filmden çıktıklarında ‘İnsanları çok sevdim- Onlardan ayrılmak istemedim.’ demeleri olur.