18 MART FİLMİ: No Strings Attached /BAĞLANMAK YOK PRODÜKSİYON NOTLARI

Prodüksiyon Bilgileri

14 yaşındaki Emma Kurtzman, Big Lodge’un dışındaki Weehawken Kampı’nda, garip bir ergen olan Adam Franklin’i reddettiğinde, ikisinin de gerçek, yetişkinlerin cinselliğiyle ilgili hiçbir bilgileri yoktur. Yıllar sonra, hayatlarına normal bir şekilde devam ederken, yolları kesişen (NATALIE PORTMAN) ve Adam (ASHTON KUTCHER) için bunun tam tersi olur. Kendilerini yatakta sevişirken bulurlar… Üstelik bu gerçekten iyi bir sevişmedir.

Emma’nın ilişkilere karşı “alerjisi” vardır. Adam ise,  tüm ilişkilere tövbe etmiştir çünkü bir zamanların ünlü televizyon yıldızı olan babası, Adam’ın eski kız arkadaşıyla çıkmaktadır. Emma ve Adam süregelen duygusal ilişkiler karmaşasını bırakıp, çıkar arkadaşlığı kurmaya karar verirler. Saplanıp kalmadan takılmak, dert etmeden seks yapmak, ücret ödemeden cinsellik.  Bağlılık yok, yalan söylemek yok, kıskançlık yok, giyinik şekilde sarılarak uzanmak yok, duygusallaşmak yok, beraber kahvaltı  etmek yok, “seni özledim” demek yok, uzuvlara isim takmak yok, karışık kasetler yok…kısaca her şey “Koşulsuz”olacaktır.

Fiziksel bir ihtiyaca, muhteşem bir çözüm gibi başlayan bu durum, Adam’ın duygularını yanlışlıkla yatağa taşımasıyla karışık bir hal alır.(ayrıca hastane dolabına, arabanın arka koltuğuna, yatay pozisyona geçilmesini sağlayan her yere taşımasıyla da) Sonunda ikisi de baştan beri engellemeye çalıştıkları ipleri çözmeye çalışırken, yumak olurlar ve bir sorunun cevabını bulmaya çalışırlar: İki arkadaş işe aşkı karıştırmadan sadece cinsellik yaşayabilir mi?

Komedi ustası IVAN REITMAN, oyuncular NATALIE PORTMAN, ASHTON KUTCHER, CARY ELWES ve  KEVIN KLINE’ın rol aldığı zeki ve seksi “No Strings Attached (Koşulsuz)” için yönetmenlik koltuğuna dönüyor. Hikâye  MIKE SAMONEK  ve  ELIZABETH MERIWETHER’e , senaryo Elizabeth Meriwether’e ait.  Reitman prodüksiyonda JOE MEDJUCK ve JEFFREY CLIFFORD’la çalışıyor.  Baş yapımcılar BIRNBAUM, GARY BARBER, JONATHAN GLICKMAN, NATALIE PORTMAN ve TOM POLLOCK. Projede ROGIER STOFFERS sinematograf olarak görev alıyor. Prodüksiyon tasarlamada IDA RANDOM, kostüm tasarımında ise JULIE WEISS var. JOHN DEBNEY yazarlığı üstleniyor. LISA BRUCE yardımcı baş yapımcı ve ALI BELL ve ANNETTE SAVITCH yardımcı prodüktörler.

PRODÜKSİYON HAKKINDA
Oscar adayı, tecrübeli yönetmenin,  Ivan Reitman’ın masasındaki hikâyenin sinemaya uyarlanma potansiyelini görmesi uzun sürmedi. Hikâye bugünleri keşfetme temalıydı ve yaş sınırlaması vardı, romantik komedi filmlerinin formüllerinin baş aşağı ediliyordu. Reitman diyor ki “üç yıldır Elizabeth Meriwether’le çalışıyordum ve metnin gelişiminin her bir adımı bana tepki verebileceğim bir şey sundu. Burada karakterlerle ilgili bir hikâye var, çok güncel bir ikilemle uğraşan insanlar var dedim. İlginç insanlar, çok komik insanlar açıkça seks ve aşktan bahsediyorlar. Ben de buna aşık oldum.”
Elizabeth Meriwether şöyle açıklıyor: “Bir öpücükle bitmek yerine bir öpücükle başlayan bir aşk hikâyesi fikrini sevdim. Bazen gerçek hayatta da olan şey budur. Romantik komedileri seven biri olarak, modern hissettirecek bir şey yazmak istedim.”
Ivan Reitman ise söze şöyle devam ediyor: “Burada ilginç olan şey, genç yetişkinlerin günümüzde duygusal bir ilişki kurmalarının, sekse dayalı bir ilişki kurmalarından daha zor olması. Bu benim ilgimi çekti. 20 yıldan biraz daha uzun bir zaman önce, “Harry Sally’le Buluşunca” şu soruyu sormuşlardı: Bir kadın ve bir erkeğin işin içine seksi karıştırmadan arkadaş olmaları mümkün müdür? Açıkçası, bu soru günümüzde “bir kadın ve bir erkeğin işin içine duyguları katmadan sadece cinsellik yaşamaları mümkün mü?”şeklinde değişti.
New York’ta yeni yeni kendini göstermeye başlayan oyun yazarı Meriwether, neslinin sesi olabilecek biridir. Akıllı, bilgili ve teknolojiye hakimdir. Meriwather’la ilk görüşmeyi, Montecito Pictures’dan Jeffrey Clifford yapmış.  Clifford, “ilk görüşmemizden ve Ivan’dan imzayı aldıktan sonra, Elizabeth gitti ve metinle geri geldi” diyor.  İçten ve tecrübeli bir yazımı vardı, metin geldiği zaman, onun hemen bir film olacağını hissettiğim nadir anlardan bir tanesini yaşadım. Liz’in eşsiz bir tarzı var ve metin açıldıkça, yıkıcı ve belirgin bir mizah duygusu ortaya çıktı.”
Reitman, (kendisi, film yapımcı oğlu Jason Reitman’la birlikte, bir çok ödül kazanan “Up in the Air (Aklı Havada)” filminin prodüktörlüğünü de yaptı) neden yönetmenliğe döndüğü konusunda bize çok basit bir cevap veriyor. “Bu bana ilham verdi, Jason’ın “Up In The Air (Aklı Havada)” da bir yazar/yönetmen olarak çıkardığı işi sevdim. Bu bana hikâye anlatmayı, iyi fikirlerle karakter ve performans dolu filmler üretmeyi ne kadar sevdiğimi hatırlattı. Ben genelde birçok özel efektle daha büyük boyutlu filmler yapıyordum ve kısacası kıskandım. Liz’in metni geliştikçe, düşündüm ki, bu tarz bir komedi yapmak için bir fırsatım olabilir.”
Meriwether modern çağın ilişkilerinin ayrıntılarını betimleyen bir film yazmak ister. “Birçok insanın ilişki kronolojisi, takılmak ve ardından ne olacağını bilemedikleri bir boyuta geçmeleri şeklinde sıralanır. Birkaç kez daha görüşülür, sonra bunun gerçek bir şey olup olmadığına dair bir tartışmanın içine düşersiniz. İşler bu şekilde yürür. Romantik komedilerde insanların birbirlerine aşık olmalarına, öpüşmelerine ve birdenbire beraber olmaları gerektiğine ve tam olarak ne yapmalarını gerektiğini bilmelerine alıştık.

Aslında, filmin temel dayanağı, mantıklı ve hatta ideal bir düzeni (hiç olmazsa kağıt üzerinde) keşfetme fırsatı veren bir fikir gibi gelir. Senaryo yazarı bunun onun için bir arzu tatmini olduğunu itiraf ediyor. “Oturup sadece fiziksel bir ilişki kuracağınıza karar veriyorsunuz ve başka bir şey gelişirse, gemiyi terk edeceğiniz konusunda anlaşıyorsunuz.”
Baş karakter Emma, yoluna herhangi bir şeyin çıkmasını -özellikle de aşkın- istemez. O ilişkilerin kızı değildir, ilişkilerden vebadan kaçar gibi kaçar. İhtisas yapan bir doktor olan Emma, hiç durmadan haftada 80 saat ardı ardına vardiyalarda çalışıp durur. Güvenilirliğe ve işlevselliğe önem verir. Cinsellikten çok hoşlanır. Onun için talep doğduğunda seks yapma anlaşması harika bir çözümdür. Senaryo yazarı Emma’yı şöyle tarif ediyor: “Emma, kız gibi bir kız değil. Hayata mantıkla yaklaşmak istiyor. Sadece eğlenmek istiyor ve bir ilişki üzerinde baskıcı olmak istemiyor, o zamanlarda insanların kendilerinin tuhaf bir versiyonuna dönüştüklerini düşünüyor.”
Erkek karakter Adam ise kadınlarla her zaman basit ilişkiler kuran, hayata umursamazca yaklaşan biridir.  Eski bir televizyon yıldızının oğlu olan Adam’ın kadınlarla rahat ilişki kurmaktadır ve takılmak onun için yabancı bir kavram değildir. Son kız arkadaşı Vanessa’dan ayrıldıktan sonra, onu yanında yeni erkek arkadaşıyla görünce yıkılır. Meriwether “Adam, babasının kendi eski kız arkadaşıyla çıktığını öğrenince, belki de çok açık ve çok nazik davrandığının farkına varır” der.  “Duygusallığın tehlikeli bir fikir olduğuna karar verir. Bunun sonrasında, kapıyı kapatıp, dalgasına bakmaya karar verir.”
Yaptıkları şey budur- dalgalarına bakarlar. Hem de çok.
Tesadüfi biçimde gelişen bir takılmadan sonra bir sabah, Emma ve Adam “koşulsuz” bir ilişki fikrini keşfederler. Birbirlerini sadece seks amaçlı kullanmaya ve genellikle ilişkilerde olan her şeyden uzak durup, sadece arkadaş kalmaya karar verirler.
Film için herhangi bir araştırma yapıp yapmadığını sorduğum Ivan Reitman gülüyor ve şöyle açıklıyor: “Neyse ki Liz Meriwether, hâlâ 20’li yaşlarında ve teknolojik ve nesile ait olan gelişmelerin tam ortasında. Bir katılımcı ve gözlemci olarak, günümüz ilişkilerinin küçük ritüelleri konusunda son derece keskin bir gözlem yeteneğine sahip.
Bazen araştırmayı eve taşıdığını kabul ediyor.  “Bu tarz şeyleri tecrübe eden 20’li yaşlarında olan 3 tane çocuğum var. Ben de kendimi bir gözlemci ve izleyici olarak düşünmeye çalışıyorum. Bu da filmde yansıtılan tanıdıklık ve gerçeklik duygusuna katkıda bulundu diye düşünüyorum.”

Seks Arkadaşlığı için Bir Çift Bulmak

Entelektüel ve duygusal açıdan uygun olmayan Emma karakteri için uygun bir oyuncu bulmaya çalışırken, Oscar adayı oyuncu Natalie Portman işi kabul eder.  Portman, metni çok akıllıca bulur ve basitleştirilmemiş bir romantik komedi fikrini beğenir. “Romantik komedilerdeki kızlar genellikle bir dergide ya da moda sektöründe görüntülerini değiştiren kişiler olurlar. Bu filmde ise tanıdığımız insanlar var”
Metnin alışılmadık temeline ek olarak, Portman Meriwether’ın karakter gelişimi ve kadınları betimleme şeklini de çok beğenir. “Liz, karakterleri gerçekten tanıyor. Her karakterin gerçekten kendine ait bir sesi var.- kadınların komik, ilginç ve erkeklerin yanı sıra fikirlerle dolu olmasını sağlamış.”
Meriwether’la başka bir proje için bir araya gelen, fakat bu sırada “No Strings Attached (Koşulsuz)” ın dayandığı temel noktaları duyan Portman ilgisini ifade eder. Gelişim aşamaları boyunca Portman işin içindedir. Bu da Meriwether’ın Natalie’yi aklında canlandırarak, karakteri oluşturmasını sağlar. Meriwether, daha önce Portman’ın hiç bürünmediği bir romantik komedi karakterine bürünmesi konusunda çok heyecanlanır. “Natalie’yi daha önce bu rolde eğlendiği kadar eğlenirken görmemiştik. Muhteşem kariyeri boyunca, onu imparatorlukları yönetirken, lazer silahlarıyla ateş ederken ya da bir devrimci olarak metrolarda koşarken ve daha başka birçok şey yaparken gördük. Onun saçma şeyler yapıyor olmasını sevdim. Onun saçmalamadığını ve kötü olduğunu görmek eğlenceli.”
Emma, geleneksel romantik komedi türünde eşi olmayan bir karakter. Bu türde genelde kadın karakterler Bay Doğru’yu bulmaya ve onunla evlenmeye çalışırlar. Bunun tam tersi olarak, Emma’nın en büyük meydan okuması ve en büyük engeli “aşık olmak”. “Emma, ilişki aramayan bir doktor. İlişkilerden tiksiniyor çünkü insanları kaybettiğinde zor anlar yaşıyor” diye açıklıyor Portman.
Portman’ın Emma’ya can verdiğini görmek, yazar için rüya gibidir. “Söz konusu Natalie olduğunda, söyleyecek bir şeyim yok. O, akıllı ve komik. Bu da karaktere işliyor. Romantik komedi türüne yeni bir kadın modeli kazandırmış oldu, güçlü ama sempatik. Onun aşkı bulmasını istiyorsunuz ama onu bulmak için kendisini kaybetmesi gerekmiyor.”
Portman’a göre bir komedi filminde olmak yeni bir sınırdır ama kendini yalnız hissetmez. Portman’ın açıklaması şöyle: “Böyle bir şeyde birçok profesyonelle birlikte olmak harikaydı çünkü bu en rahat ettiğim alan değildi.” “ Bir komedi filmi benim için çok değişik bir deneyim, seyirci olmadan, iyi bir iş çıkıp çıkmadığını anlamak zor. Etrafınızdakiler bir şeyin komik olduğunu düşünseler bile, çekim sırasında gülemezler.”
Adam rolü için, Reitman hem kadınlar tarafından çekici bulunan ve arzulanan hem de romantik keşiflerinde güvensizlik hissini yansıtabilecek bir erkek bulması gerektiğini düşünür. Reitman aradığı Adam’ı komedi oyuncusu Ashton Kutcher’da bulur. Onda başrol oyuncusunun sahip olması gereken görünüm ve rolün gerektirdiği cazibe (altta yatan kırılganlığın yanı sıra) bileşimi mevcuttur
Natalie Portman’ın senaryoya verdiği tepkiye benzer bir şekilde, Kutcher da Liz’in senaryosunun benzersiz ve aynı zamanda komik olduğunu düşünüyor. “ Genelde bir komedi filmi senaryosunu okuduğunuzda, bir noktada, komik olması için zorlanmış gibi hissedersiniz ama Liz asla bir espri için uğraşmıyor. Bu gerçek bir karakter komedisi ve şamatayla geçen bir film değil.
Meriwether’a göre, Kutcher, Adam rolü için mükemmel bir tercih. “Ashton role aşk ve hayat dolu bir açıklık getirdi ki bu Emma’nın duygusal yolculuğunun tam zıttı bir şey.-onu açılmak isteyeceği bir yere götürmek. Kalbinizi açacak biri varsa, o da Ashton Kutcher’dır.
“Ashton gerçekten çok eğlenceli, anlaşması kolay, oyuncu biri ve nasıl doğaçlama yaptığını ve sahnede nasıl oynadığını görmek harika” diyor Portman.
Kutcher, oyuncu arkadaşıyla ve ortağıyla ahenk içinde: “Natalie her zaman hazırdır, buna ek olarak, karakteriyle alakalı ilginç seçimler yapar. Günün sonunda, gerçekten tatlı ve verici biridir. Onun gibi bir ortağa sahip olmak harika.”
Adam ve Emma yaşadıkları ilk seksten sonra ve bütün o “koşulsuz” tarzı ilişkinin kuralları konmadan önce, Adam uzun zamandır arkadaşı olan bu kişiye nasıl davranacağını bilmez ve elinde bir hediyeyle hastaneye gider.
“İlişkinin başında, insanlar genellikle onu tanımlama ihtiyacı duyarlar ve bazen de onu bir kutuya koyarlar” diye açıklıyor Kutcher. “Adam ve Emma arkadaşlıktan birden cinselliğe geçerler-bu noktada, biri hediye ya da benzeri bir şey alma ihtiyacı hisseder- benim oynadığım karakter ona balon götürüyor.”
Balon olayından sonra, Emma ve Adam anlaşmaları için yeni kurallar koyarlar ve yeni arkadaşlıklarını “seks arkadaşları” olarak tanımlarlar.  Yakınlık arttıkça işler karışır. Bir olay da Adam’ın, elinde kekler ve “regl karışımı” adı verilen aşk şarkılarıyla dolu karışık CD’yle “ayın o günü”nde Emma’nın evine gitmesinden sonra yaşanır. Sarılarak uyunan gecelerin sonrasında, Emma üzerinde baskı hissederek uyanır çünkü “koşulsuz” kurallarından birini çiğnemiştir. “O sahneyi yazmak benim için eğlenceliydi çünkü tek gecelik ilişkilerden sonra yaşanan “ertesi sabah” meselesini tersine çeviriyordu. Bu sahne sarılarak uyuduktan sonra uyanınca dehşete kapılmakla ilgiliydi” diyor Meriwether. Emma için sınırı ihlal eden şey, bunun yakınlığıydı-aslında seksin izi bile olmadan biriyle uyumaktı.”
Sıradan romantik komedi sahnelerinin Reitman ve Meriwether’ın alt üst haldeki aynalarından görünümü, insanları güldürecek büyük fırsatlar yaratır. Yönetmen sonuçlardan oldukça memnundur. Reitman şöyle diyor: “Filmin kadrosuyla gururlanıyorum. Bence filmin başrollerindeki Ashton ve Natalie, nesillerinin ikonik temsilcileri, 20’li ve 30’lu yaşlarında olan insanların oluşturduğu nesil. Natalie Portman’ı birçok ciddi filmde oynarken gördük ama onu bir komedide oynarken görme fırsatımız olmamıştı. İnsani ve gerçekçi bir şekilde, ondan almayı beklediğim şey buydu ve bence o bundan çok daha fazlasını verdi. Ashton Kutcher genellikle komedi filmleri ve televizyonda yaptığı işlerle tanınıyor. İsteğim, onu ne kadar düşünceli biri olduğunu ve ne kadar iyi bir oyuncu olduğunu gösterebileceği bir yere koymaktı. Yine tüm doğru notalara basmayı başardı.”

Yardımcı Kadro

Adam’ı etkileyen ve onun hayatını ve özellikle insanların değeri ve ilişkilerle ilgili düşüncelerini şekillendiren en büyük etmenlerden biri Adam’ın babası Alvin’dir. Alvin, gerçek değilmiş gibi görünen yaşlı bir televizyon sitcom yıldızıdır. Destek veren bir baba olmak yerine, yakın bir arkadaş, bir dost olmayı tercih eder. “Alvin, nasıl ebeveynlik yapacağını bilmeyen, onun yerine oğlunun en iyi arkadaşı olmaya çalışan bir babadır” der Kutcher. “Alvin’in oğlu olmak, Adam’ın dünyadaki yerini belirleyen bir şey, ve şimdi, babasının gölgesinden sıyrılıp, kendi kişiliğini kazanmak için mücadele ediyor.”
Alvin rolüne can vermek için, film yapımcılarının karakterin şişkin egosuyla, sevecen tarafını dengeleyecek, bir an iğrenç biri olarak, diğer anda da içli biri olarak canlandıracak bir aktör bulmaları gerekir. Gösterişi ve akıllılığıyla yarattığı karakterlerle birçok filme ve tiyatro projesine katkıda bulunan Tony ve Oscar ödüllü oyuncu Kevin Kline, bu filmde de hünerlerini paylaşmak üzere yer alır. Onunla daha önce de çalışan Reitman, bu rol için Kline’dan daha uygun birinin olmadığını düşünür.
Yönetmen “Ashton Kutcher’ın babası kim olabilir diye düşündüm-meslek olarak oyuncu olmalı ancak iyi bir baba olmayacak bir karakter olmalı- Karakterin hem komik yönü hem de olgu tarafı olmalı diye düşündüm” diyor. “Daha önce Kevin’le “Dave” isimli bir filmde çalıştım ki o benim en çok gurur duyduğum yapımlarımdan biridir. O olağanüstü bir aktör.  Kevin sahneyi okudu ve komedi fırsatını fark etti. Bir süredir birlikte çalışmıyorduk. Setin ilk gününden itibaren, o kadar iyi vakit geçiriyorduk ki, bana dönüp şöyle dedi “bir dahaki sefere yeniden çalışmak için 15 sene beklememeliyiz.”
Kline, Reitman’la yeniden çalışma fırsatını yakaladığı için çok mutlu çünkü onun orijinalliğe olan eğilimine dair güveni tam. “Ivan bana senaryoyu gönderdi ve esasen 20 yıl önce benden “Dave” için istediği tonla ilgili aynı konuşmayı yaptık” diye açıklıyor Kline. “Ivan’ın komedi performansında durum ne kadar acayip olursa olsun, basmakalıp espriler ya da hileler yapmak yerine, her zaman gerçekliği yakalamaya çalışmasını sevmişimdir. O her zaman fazla “oynanmış” ya da gerçek karakterleri harcayarak güldürmeye çalışan komedi türlerinden ürkmüştür.”
Kline, Alvin karakterinin canlandırması ilginç bir karakter olduğunu düşünür. Role eğlence katabileceğini hisseder. “Alvin’in çok başarılı televizyon dizileri vardır ancak onlar artık eskide kalmıştır fakat Alvin ün ve görkemle ilgili hayallerini sürdürmektedir. Prensiplerinden ödün vermektedir” diye açıklıyor Kline. “Kısacası karakterin narsistik özellikleri olduğunu söylemeliyim.”
Mükemmel baba olmamakla beraber, Alvin oğlunu sevmektedir ama her zaman doğru tercihler yapamaz. “Alvin nasıl ebeveynlik yapacağını bilmeyen, oğlunun en iyi arkadaşı olmaya çalışan bir babadır” der Kutcher. “En iyi arkadaş baba”dır ve bu da ortaya muhteşem bir dinamik çıkarır.”
Kutcher’a göre, Kline’la çalışmak karakterini geliştirmesi için ihtiyaç duyduğu arka plandaki hikâyeyi ona sağlar. Onun gibi bir zanaatkarla çalışma şansı bulduğu için çok mutludur. “Kevin’ın kendine ait muhteşem bir tarzı var., o bir usta. Yetenekleri son derece bilenmiş ve işine bu denli bağlı biriyle çalışmak gerçekten büyük bir onurdur.”
Başrolleri bulduktan sonra, Reitman karakter komedi dünyasındaki en iyi ve en parlak oyuncu kadrosunu bir araya getirmek için kolları sıvar.
Reitman şöyle devam eder: “Bu iki muhteşem oyuncuyu çevreleyecek bir topluluk bulmayı amaçlıyordum. Onların da izleyicilerde iz bırakmaları gerekliydi. Sanırım komedi tarihim bulduğum muhteşem oyuncularla dolu. Kendilerini rollerinde öyle güzel ispatladılar ki, sonrasında kariyerleri boyunca hep o rolle özdeşleştirildiler.”
“No Strings Attached(Koşulsuz)” filminin diğer renkli karakterleri, rollerine çok iyi oturmuş, hünerli komedi oyuncuları tarafından hayata geçiriliyor. Lake Bell, garip ve zeki arkadaş Lucy’i canlandırıyor. Adam’la birlikte “Secret High” adındaki gençlik müzikal serisinde çalışıyor ve iş arkadaşına pek de gizli olmayan bir şekilde ilgi besliyor. Olivia Thirlby, Emma’nın kardeşi Katie’yi oynadığı için son derece heyecanlı. O aşkın gücüne inanan gerçek bir optimist ve Emma’nın negatifliğine tam zıt bir karakter. Greta Gerwig, Emma’nın en iyi arkadaşı doktor Patrice’i canlandırıyor. Patrice, alaycı bir zekaya ve bir kötümserliğe sahip. Patrice, bazen en iyi dostu ve oda arkadaşının yanında Jiminy Cricket rolüne bürünüyor ve vicdanın sesi olur. (Bazen bu ses Emma’nın fikirlerine çok benziyor.)Jake Johnson, Eli için aynalayıcı bir roldedir. Eli, Adam’ın en iyi dostu ve sırdaşıdır ve ne kadar gülünç ya da temelsiz olsa da tavsiye vermekten çekinmez. Chris Bridges, Wallace rolünü oynamaktadır. Wallace, Eli’ın fikirlerini sürekli olarak doğrulayan bir barmendir. Mindy Kaling ise Shira rolünde, Emma’nın ve Patrice’in ihtisas ve oda arkadaşını canlandırıyor. Ben Lawson, Emma’nın seksi ve egoist talibi Sam rolünde.
“Her bir karakter özenle seçildi ve her bir oyuncu rolüne gerçekten uydu” diye açıklıyor Ashton Kutcher. “Bu derece harika oyuncularla dolu bir kadro, Ivan ve ortaya çıkardığı şey için bir övgü kaynağı.”
Ivan Reitman “Bir araraya getirmeyi başardığımız ekiple gurur duyuyorum. Grupta Greta Gerwig  gibi oyuncular var- o bir çok bağımsız filmde ve bilinen bir çok ciddi işte yer aldı ve bence yer aldığı her işte parlıyor.- Lake Bell bu işte gerçekten iyi iş çıkarıyor. Eli rolündeki Jake Johnson ise bir harika. Öyle kişiler bulmalıydım ki, onlarla arkadaş olmaları yadırganmamalıydı. O kadar ilginç ve çekici olmalılardı ki, izleyenler onlarla takılmak istemeliydi. Onlarla arkadaş olmayı dilemeliydik.”

Bir Kukla Oynatıcısı Olarak Reitman, Los Angeles’ta Film Çekmek

Prodüksiyon 2010 yılının Mayıs ayında başlar. Reitman, Los Angeles’ın büyüsü ve gençliğini kullanmak ister. Melekler Şehri’ni sinematografik açıdan en umulmadık şekilde gösterebileceği birçok çekim yeri seçer.(Genellikle Hollywood yazısı, ya da Venice Plajı’ndaki palmiyeler gösterilir.) Seçimlerinin arasında fütürist Kaliforniya Ulaşım Departmanı 7. Bölge Binası (Caltrans), nadiren görülen 1920 yılında Los Angeles’ın önemli imarcılarından birinin kurduğu tarihi Bel-Air Bay Klübü, Beverly Hills’in kalbindeki özel bir işletme olan, muhteşem konak; 1961 yılında şehir merkezinde mimar A.C Martin tarafından yapılmış mimari açıdan alımlı, Orta Çağ  John Ferraro Su ve Güç Departmanı Binası; Ocean side Long Beach’teki park vardır. Adam ve Eli postmodern, çelik ve camdan bir Hollywood tepeleri evinde yaşarlar. Evleri Orta Çağ ve mağara adamı figürleriyle doludur.
Reitman, prodüksiyon tasarımcısı Ida Random’a net bir açıklama yapar: “Ivan Los Angeles’ı oldukça havalı ve heyecan dolu göstermek istiyordu. İstediği şey konusunda son derece netti. Bir çiftçinin sıradan otoparktaki bir marketteki çekimi için, merkezdeki Su ve Güç Binası’nın önünden geniş açıyla çekim yaptık ve arka plana Walt Disney Konser Salonu’nu koyduk. Bu tarz kararlar Ivan’la çalışmayı son derece heyecan verici ve ilginç kıldı.”
Genç oyuncular, ne kadar deneyimli bir yönetmenle çalıştıklarının farkındalar. “Ivan gençliğimin en iyi filmlerinden bazılarının yönetmeni.  Ben “Ghostbusters (Hayalet Avcıları)” ve “Stripes” izleyerek büyüdüm ve tabii diğer birçok önemli komedi filmini de izledim. Hayatımın vazgeçilmezleri oldular” diyor Ashton Kutcher. “Ivan neslimiz için o türün tanımlanmasında bir efsane, ve böyle kalmaya da devam ediyor.”
“Ivan gerçek bir efsane ve onunla çalışmak büyük bir onur” diyor Portman. “Çok cömert ve herkesin fikirlerini dinliyor. Serbest çekimler yapmamıza olanak sağlıyor. Etrafta dolanıp, doğaçlama sahneler ve diyaloglar çekmek harikaydı.”
Hollywood çekimlerinde genelde görülmeyen bir uygulama da, senaryo yazarı Meriwether’ın her gün sete gelmesidir.  Çekim sırasında da birlikte çalışırlar. “Gerçekten takdir görmek ve insanların sizi dinlemesi harika bir şey” diyor Meriwether. “Ivan’ın bana yeni repliklerle gelmesi ve bir sahne oluşturmamız harikaydı.”
Oyuncular açısından Meriwether’ın sette olması harikadır ve gerekli yerlerde ondan yardım alabileceklerini bilmeleri onları son derece rahatlatır. “Liz’in sette olması büyük bir avantajdı çünkü öyle zamanlar gelir ki, bir sahneyi değiştirirsiniz ve tam o anda mükemmel bir replik üretebilecek birine ihtiyaç duyarsınız” diye açıklıyor Kutcher.
Meriwether için Ivan’la çalışmak, hayallerinin gerçek olması gibidir ve o bu deneyimden oldukça etkilenir. “Ivan’la çalışırken, diğer filmlerinden birine gönderme yapardı. Fark ettim ki, geçtiğimiz 20 yıl boyunca izlediğimiz neredeyse iyi komedi filmlerinin hepsini o yapmış, ona bir kez daha saygı duydum.”diyor Meriwether. “Harika bir öğretmen ve arkadaştı ve bundan daha iyi bir deneyim olamaz.”
Şöhretine sırtını dayamayan film yapımcısı, izleyiciler için yeni komedi unsurları bulmak için çok isteklidir. “Hayatımın öyle bir noktasındayım ki, ya komedi dilimi yansıtmak için taze bir yol bulacak, kendimi bir filmde eğlendirici bir biçimde ifade edecektim, ya da bunu yapmayacaktım. Geçtiğimiz yıllarda çok da başarılı olmayan filmler yaptım. Bu filmler kariyerimin ilk 20 yılında sahip olduğum enerjiyi yansıtmıyorlardı. Uzun bir kariyere sahip olacak kadar şanslıyım. Dünya çapında büyük yankı uyandıran bazı filmler de yaptım. Sanırım tam da bu yüzden Liz Meriwether’ın senaryosu üzerine yoğunlaştım. Bana kendim için yeni ve anlamlı bir şey yapabilme fırsatı sunacağını düşündüm.”
Reitman, “Filmlerin onları izleyenleri temsil etmesi gerektiğini düşünüyorum” diyor. “Hayatlarımızın akıllıca ve komik bir biçimde saflaştırıldığını görmenin önemli olduğunu düşünüyorum. Kim olduğumuza ve toplumdaki yerimize odaklanmalı. Bence bir meseleyi bu film gibi hem açıkça hem de eğlenceli bir biçimde ele alan bir film, büyük yankı uyandıracaktır. Belki de bu film gruplar halinde gitmek isteyeceğimiz ve ardından üzerine konuşmalar yapacağımız bir film olacaktır. Hem kadınların hem erkeklerin ilgisini çekmesini istiyorum. Böylece birlikte gidebilirler, çünkü açıkçası, birlikteliklere, ilişkilere ve cinselliğe bakış açısı konusunda cinsiyetler arası farklılıklar var. Belki de, bu ilişkilere diğer taraftan eğlenceli ve aydınlatıcı bir şekilde bakmamızı sağlayabilir.”
Paramount Film, Cold Springs Film ve Spyglass Entertainment, Montecito Film Şirketi Prodüksiyonu, Ivan Reitman’ın filmini sunar: “No Strings Attached (Koşulsuz)”  Oyuncular, Natalie Portman, Ashton Kutcher, Cary Elwes ve Kevin Kline.    Ortak yapımcılar Ali Bell ve Annette Savitch.  Ortak baş yapımcı Lisa Bruce. Müzik John Debney’e ait.  Kostüm tasarımcısı Julie Weiss.  Film editörü Dana E. Glauberman, A.C.E.; prodüksiyon tasarımcısı Ida Random; ve fotoğraf yönetmeni Rogier Stoffers, ASC, NSC.  Baş yapımcılar Roger Birnbaum, Gary Barber, Jonathan Glickman, Natalie Portman ve Tom Pollock.  Yapımcılar Ivan Reitman, Joe Medjuck ve Jeffrey Clifford, hikâye Mike Samonek ve Elizabeth Meriwether, senaryo Elizabeth Meriwether.  “No Strings Attached (Koşulsuz)” Yönetmen, Ivan Reitman.  NoStringsAttachedMovie.com

HaftaninFilmi.com’dan Filmler

Gösterimdekiler (16. hafta):
Nûfer (2024) Çılgın Yolculuk - Lahazat Lazeeza (2024) Kimsesiz (2024) Bulanık (2024) Robot Düşleri - Robot Dreams (2024) Meraklı Kedinin 10 Yaşamı - 10 Lives (2024) Aşk Filmi (2024) Arap Kadri (2024) Dali'yi Beklerken (2024) Harry Potter ve Ölüm Yadigarları: Bölüm 1 (Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (2024) Demon Slayer - To the Hashira Training (2024) Harry Potter ve Ölüm Yadigarları: Bölüm 2 - Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2024) Tutsak Abigail - Abigail (2024) İç Savaş - Civil War (2024)
Arşivden Seçkiler:
Yarım Kalan Şarkı - Song For Marion – Unfinished Song (2013) Tuhaf Bir Sihir - Strange Magic (2015) Şeytan Geçidi - Devil’s Pass (2013) Alem-i Cin 2 (2019) Kurdun Uyanışı - Wolf Totem (2016) Aşk Başkadır - Love is Strange (2015)

Leave a comment